קורס קואצ'ינג | coaching | לימודי קואצ'ינג – מאמנים אישיים

לימודי קואצ'ינג

לימודי קואצ'ינג- איך הכל התחיל ומה זה אומר

 

לימודי קואצ'ינג הפכו בשנים האחרונות לתחום לימוד פופולארי בעבור כל מי שמעוניין לקדם ולהשפיע על אחרים ובפרט על עצמו.  אז איך הכל התחיל ומה זה בעצם אומר להיות מאמן? על כל אלה במאמר הבא

 

המילה קואצ'ינג פירושה אימון ומקורה בשפה ההונגרית מהמילה kocsi. זו היתה שמה של עיירה אשר בה החלו להשתמש לראשונה בכרכרות להסעים בתשלום. האסוסיאציה כאן היא של הובלה. באוקספורד של המאה ה19 היא שימשה לתיאור מלווי סטודנטים בלימודיהם ומכאן היא התפתחה למונח השגור כיום coach. עד כאן מקור השם, אך השורשים המרכזיים של התחום עצמו מגיעים מתנועת הEST אשר קמה בשנות ה70 בתור תנועה להעצמה אישית.

 

אנו מכירים את המונח מאמן מחדר הכושר במונח השגור שלו: מאמן מוביל אותנו בדרך ליעדים הגופניים שלנו או בדרך לתוצאות מסוימות אם מסתכלים לרגע על מאמני קבוצות ספורט. גם כאן, בהקשר של לימודי קואצ'ינג, הרעיון הוא אותו רעיון- קידום של אנשים בדרך למטרות שלהם אולם הפעם הדרך היא פסיכולוגית. כלומר, המיקוד הוא פנימי על ידי שבירת מחסומים מנטליים.

 

מה לומדים דרך לימודי קואצ'ינג?

 

לימודי קואצ'ינג הינם לימודים מספקים ומעשירים מהבחינה הפנימית אשר מעניקים ללומד אותם ערך מוסף גדול. הלומד יוצא למסע בתוך עצמו לגילוי הערכים, החזון והמטרות שלו כאשר הדרך הינה מאוד מובנית, מתמקדת בהווה-בכאן ועכשיו- ויש לה מטרות מדויקות וברורות. כל זאת- מבלי לגרוע מהדרך עצמה. הערך המוסף בלימודים אלה הוא, שכאשר ישנו סט כלים, בשילוב של ניסיון מהחיים, ניתן גם לסייע לאחרים בקידום אל עבר המטרות שלהם- ממש כמו מאמן ספורט.

 

לסיכום, קואצ'ינג הוא תחום בעל שורשים רחוקים אשר הפתח לאור דרישות האדם במערב לאיזון פנימי. התחום מאפשר לאנשים ללמוד על עצמם ובדרך גם לסייע לאחרים על ידי כל מיני כלים מעצימים. אלו הם לימודים אשר מומלצים לכל מי שרוצה לעשות שינוי בחייו ולהתקדם.

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these