בית משטר

רוצים לעזור לילדים לרכוש דירה? משכנתא הפוכה לצעירים עשויה להיות הפתרון

בתקופה שבה החלום על דירה ראשונה נראה לצעירים רחוק מתמיד, המענה יכול להגיע מכיוון ההורים – גם אם אין להם הון עצמי. אלה הדברים שכדאי לדעת לגבי משכנתא הפוכה לצעירים

בעת בחירת המשכנתא חשוב לבחור את זו המתאימה לצרכים שלכם.

לקיחת משכנתא לצורך רכישת דירה היא חלק כמעט בלתי נפרד מהתהליך. רוב הקונים אינם מגיעים עם מלוא הסכום הנדרש, ולכן זקוקים למשכנתא כדי להצליח להגיע אל המפתח הנכסף. עם זאת, לא כולם יכולים לעמוד בקריטריונים הנדרשים כדי לקבל משכנתא במסלול הרגיל, ובחלק מהמקרים המסלולים המוצעים להם אינם תואמים את הצרכים שלהם. אז מה עושים? משכנתא הפוכה לצעירים יכולה להיות המענה שחיפשתם.

מהי משכנתא הפוכה לצעירים?

משכנתא הפוכה היא הלוואה, אך כזו שמיועדת למי שיש בבעלותו דירה. הדירה תשמש במצב כזה כערבון שישועבד בתמורה לקבלת ההלוואה הנדרשת. מדובר בפתרון שיכול לספק בעלי חוב שמעוניינים לסלק אותו או למשל לשלם בעבור רכישה מסוימת. יש לציין שהעובדה שהדירה משמשת כערבון, אינה משפיעה על הבעלות על הנכס. במילים אחרות, מי שלוקח משכנתא הפוכה נשאר הבעלים של הנכס, כך שביכולתו להמשיך להתגורר בו, להשכיר אותו וכדומה. 

הילדים שלכם מעוניינים לרכוש דירה ואתם רוצים לסייע להם? משכנתא הפוכה לצעירים עשויה להיות המענה שחיפשתם. פירושו של דבר שהדירה שבבעלותכם תוכל לשמש ערבון לצורך קבלת ההלוואה, וזו תעזור לילדים לרכוש את הדירה שהם מעוניינים בה. 

איך מתקדמים לשלב הבא?

חשוב לשים לב שלכל חברה שמציעה מסלולי משכנתא הפוכה יש תנאים, מסלולים וקריטריונים משלה. כך שמי שמעוניין לבחון את האפשרות, נדרש לבדוק תחילה אם הוא עונה על התנאים הנדרשים. ברוב המקרים החברה תתייחס למצבו של הנכס ולשווי שלו, כך שהנכס יידרש להיות נטול חובות ובבעלות מלאה של הלווה. בנוסף, היא תתייחס גם למאפייני הלווה באספקטים של מצב רפואי וגיל, בכדי להפחית את הסיכון לספק הלוואה למי שלא יוכל להשיב אותה. 

בעת בחינת התנאים המוצעים, שימו לב לא רק לגובה הסכום אלא גם לפרמטרים כמו מאפייני המסלול, פירעון מוקדם וכדומה. 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these