לקיחת הלוואות – האם זה תמיד כדאי?

הרבה פעמים אנחנו שוקלים לקחת הלוואות למטרות שונות, למשל רכישת רכב, לימודים, רכישת בית וכדומה. לפעמים זה מפתה מאוד, כי ההיצע זמין כמעט כל עת, אבל האם זה תמיד כדאי?

יש דברים שאנחנו רוצים לקנות אבל אין לנו כסף זמין כדי לעשות את הרכישה. זה יכול להיות אוטו, בית, לימודים ועוד. הדרך הכי נפוצה להתגבר על המחסור בכסף היא לקחת הלוואה, והיום הבנקים מעמידים לרשות לקוחות רבים הלוואות למטרות כאלה ואחרות.

הלוואות למטרות שונות

הרבה פעמים אנחנו שוקלים לנצל את ההזדמנות, כדי שנוכל ליהנות מרכב חדש, לקנות בית משלנו, לחזור לספסל הלימודים, לסגור מינוס, להרחיב את העסק וכן הלאה. לפעמים זה מאוד מפתה, אבל לא תמיד זה הדבר הנכון. לפני שניגשים לבנק ומבקשים כסף, כדאי לבדוק כמה דברים:

צורך- דבר ראשון והכי חשוב הוא לשאול את השאלה הבאה: האם אנחנו באמת צריכים את זה? בין אם זה בית, רכב או כל דבר אחר, האם זה משהו שנחוץ לנו ומשתלם לקחת עבורו הלוואה או שאולי נוכל לחכות זמן מה כדי לחסוך עוד כסף, ולבסוף לשלם הכל מכיסנו?

סכום- אם כבר החלטתם שהדבר שאתם רוצים לקנות יכול לשפר את איכות החיים שלכם משמעותית או באמת נחוץ לכם כדי לעשות שינויים מרחיקי לכת בחיים, בדקו כמה כסף אתם צריכים? האם יש דברים חלופיים זולים יותר, ולא פחות טובים, או שאתם צריכים הלוואות בגובה סך כל המחירים?

תנאי החזרה- אחרי שקבעתם מה הסכום שאתם צריכים ללוות מהבנק, זה הזמן לבדוק היטב את תנאי ההחזרה, וזה כמובן רק במידה והבנק מצא שאתם זכאים לקבלת הסכום המבוקש. זכרו שההחזר החודשי נקבע לא רק לפי חישוב הפריסה החודשית, כי הרי יש גם ריבית שצריך לשלם. לריבית יש השפעה על סכום ההחזר החודשי, ואתם צריכים לקחת גם אותה בחשבון, להכניס אותה למשוואה, ובהתאם לכך לבדוק אם ההחזר החודשי פלוס הריבית מתאים לתקציב שלכם.

קבלת הלוואות מגורמים אחרים

כדאי לבדוק אם יש אפשרות לקבל הלוואה מגורמים אחרים מלבד הבנק. עסקים, למשל, יכולים לקבל סיוע כספי מהמדינה. כמו בבנקים, לא תמיד אפשר לקבל את הסכום המבוקש, אם בכלל, משום שלא עומדים בתנאים הנדרשים. אבל כשעסק מקבל סיוע מהמדינה, הוא זוכה לריבית נמוכה מאוד. בנוסף, כשמדובר בבנקים, כדאי לבדוק מספר בנקים, ולא רק את זה שמנהל את החשבון העיקרי. יכול להיות שבנק אחר מציע הלוואות בתנאים טובים יותר, עם ריבית נמוכה יותר, וניתן לפתוח בו חשבון חדש רק למטרה זו.

לסיכום, יש לבדוק את כל האופציות, בכל הבנקים או גופים אחרים. והכי חשוב, כדאי לבחון האם ההשקעה הכספית היא הצעד הנכון כרגע, והאם יש חלופות למה שאנחנו רוצים במחיר שנוכל לכסות בעצמנו?

לפרטים נוספים אודות לקיחת הלוואה בקרו באתר: https://minisites.isracard.co.il/credit/

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these