דרושים בכירים- מי הבא בתור?

דרושים בכירים

מי שמחפשים עבודה ודאי מכירים את הקטגוריה ששמה- דרושים בכירים. מדובר במועמדות למשרות בכירות, אשר המועמדים להן נדרשים להיות בעלי כישורים ויכולות ולהציג קורות חיים המעידים על פוטנציאל התאמה גבוה , עם עדיפות למי שמילאו תפקידים זהים או דומים בגופים אחרים.

יש חברות המייחדות ומקצות אנשים מיוחדים במחלקת משאבי האנוש שתפקידם לאתר מועמדים למשרות בכירות. מכנים אותם "ציידי ראשים". בניגוד למשרות אחרות, רגילות, שבהן רק הביקוש מעורר ומעודד היצע, יש בכירים היוזמים חיפוש משרה עבורם, מציעים את מועמדותם ובכך חושפים את עצמם, את כישוריהם ואת ניסיונם בפני מעסיקים פוטנציאליים.

דרושים בכירים– בין היצע לביקוש

על אף הביקוש למשרות בכירים חשוב לציין, כי ריאיון עבודה עמם דומה יותר לפרזנטציה כאשר המוצר זה הם עצמם. על מנת לבוא ערוכים לכל שאלה שעשויה להישאל בשיחה עם צוות הנהלה בכיר האמור לבדוק את התאמת המועמד למשרה הבכירה רצוי להתכונן ולערוך סימולציה עם אנשי מקצוע. כאשר מתפרסם במדור דרושים בכירים מידע על אודות משרות מוצעות רצוי ומומלץ לבכיר לעשות שיעורי בית וללמוד על אודות החברה מכל מקור אפשרי. כך הוא יוכל להיערך טוב יותר ויוכל להפגין ידע ובקיאות, העשויים להרשים, כמשוער וכמצופה, את הבוחנים. חשוב ומומלץ לדעת פרטים רבים ככל שניתן כגון: מיזוגים של החברה, המצב הפיננסי שלה, שינויים שנערכו באחרונה בהנהלתה, התרבות הארגונית הרווחת בה ועוד.

דרושים בכירים צנועים…

צניעות היא מעלה שלא מזיקה לאיש. על אף הנטייה הטבעית של בכיר להתגאות בהישגיו ולהפגין ביטחון רב(אשר מינון לא מתאים שלו עלול להיות בעוכריו ולהתפרש כמידה של יהירות) חשוב לא להפגין תכונה זו בריאיון. על אף הפיתוי להיענות להצעת משרה לבכירים אשר מגלמת בתוכה תגמול נדיב למי שיתקבל אליה חשוב שתשאלו עצמכם טרם הגשת המועמדות האם המשרה המוצעת אכן קורצת לכם ומלהיבה אתכם; האם היא מאתגרת אתכם; האם אתם מוכנים להתפשר על תנאים ובלבד שתתקבלו אליה.

סביר להניח כי בכירים מביאים עמם למשרה המוצעת לאנשים כמוהם ידע, ניסיון, כישורים ויכולות מוכחות. עם זאת, על אף חשיבותם של קורות החיים הרקורד העשיר והמרשים שלכם בעשייה ובניהול, זכרו כי אתם  מתחילים מאפס. חובת ההוכחה של התאמתכם למשרה מוטלת עליכם. אתם תיבחנו בשבע עיניים- רום המשרה עומד ביחס ישר לציפיות מכם, כמי שאמורים למלא אותה. אתם תיבחנו בעיקר על פי מבחן התוצאה. על מנת שתוצאת המבחן תשביע את רצונם של הבוחנים ואת רצונכם, הנבחנים, חשוב שתידרשו אל  הריאיון ואל שיחות נוספות במלוא הרצינות הנדרשת ובצניעות המתחייבת והראויה. בהצלחה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these