ביטוח נושאי משרה שיגן על נושאי המשרות הבכירות בחברה שלכם

בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד יותר ויותר אחריות מוטלת דווקא על נושאי משרות בכירים במקומות עבודה שונים, ולא תמיד על מקום העבודה עצמו. יכולות להיות תקלות רבות הקשורות לנושא המשרה עצמו, כמו עבירות פליליות שונות או כשלונות קשים אשר בהם האחריות מוטלת על האדם שביצע את אותם מעשים, ולא על החברה ככלל. לכן, ביטוח נושאי משרה למעשה מבטח גם את נושאי המשרות השונות, וגם את החברות עצמן.

למי מיועדת פוליסת ביטוח נושאי משרה?

פוליסת ביטוח נושאי משרה מיועדת לנושאי משרות בכירות כמו דירקטורים, מנהלים, מנכ"לים, מנהלי עסקים ראשיים, סמנכ"לים וכדומה, וכיום ניתן לראות חברות רבות אשר בוחרות להעניק ביטוח כזה גם לנושאי תפקידים בדרגים נמוכים יותר, כל עובד אשר נושא משרה ניהולית, ולא משנה באיזה דרג.

הפוליסה מכסה את אותם בעלי תפקידים בכל תביעה אשר מוגשת נגדם באופן אישי, ועל עניינים הקשורים במסגרת התפקיד של אותו תפקיד בחברה. כיום, כאשר תביעות מהסוג הזה מתפרסמות מידי יום, חברות רבות בוחרות בפוליסת ביטוח נושאי משרה שתעניק להן את הכיסוי הזה, גם חברות ממשלתיות או ציבוריות גדולות וגם חברות פרטיות או אפילו עמותות קטנות.

נקודות שחשוב לדעת

ישנן כמה נקודות חשובות שעליכם לדעת על ביטוח נושאי משרה:

  • פוליסת ביטוח נושאי משרה היא לא לפי שם, אלא לפי תפקיד (למשל, הפוליסה תכסה את הסמנכ"ל בחברה, ולא את "משה כהן" אשר נושא בתפקיד הסמנכ"ל.

  • הפוליסה מכסה תביעות שהוגשו לראשונה בתוך תקופת הפוליסה, היא לא תכסה תביעות שהוגשו לפני רכישת הפוליסה, או תביעות שהוגשו דומות להן בעבר.

  • החברה מעניק פיצוי לבעל המשרה או לחברה עצמה במקרה של הפסדים או תשלומים שהועברו לאותו בעל תפקיד בשל תביעות או תלונות שונות.

  • על המבוטח או החברה להודיע לחברת הביטוח על כל עניין חדש או שינוי אשר קשור לפוליסה מוקדם ככל האפשר.

  • ניתן להתאים את הפוליסה לנושא המשרה תוך השמטה של פרטים שלא רלוונטיים אליו או הוספה של הרחבות חשובות אל הפוליסה.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these