מהי קלחת? ומה ההבדל בין קלחת לסיר?

בשנים האחרונות אנו רואים מוצרים שונים למטבח, אחד מהם הוא קלחת. מדובר על כלי לחימום או בישול, אשר יש לו ידית ארוכה בדומה למחבת, אך הוא בעומקו ובצורתו הוא מזכיר סיר בישול חוץ מהידיות שיש לסיר בצדדים. עם קלחת ניתן לבשל ולחמם מגוון גדול של תבשילים תוך זמן קצר ובנוחות רבה.

מהי קלחת?

קלחת היא מאין סיר אשר דומה לשילוב בין מחבת לבין סיר רגיל. הוא מגיע עם ידית ארוכה בדומה למחבת, אך הוא עמוק יותר מאשר מחבת ממש כמו הסיר. את הקלחת ניתן להסיג בסגנונות וצורות שונות. ניתן לרכוש אותה עם מכנס ויש כאלה אשר מגיעות עם פיית מזיגה. את הקלחת ניתן למצוא בציפוי קרמי חיצוני או ציפוי טלפון פנימי, אשר מונע את הידבקות האוכל אל הקלחת. עם קלחת ניתן להכין רטבים, לבשל את כל סוגי האוכל החל מביצים, תפוחי אדמה, אורז, להרתיח חלב, רטבים ללזניה או פיצה ועוד.

לשם מה אנו צריכים קלחת?

עם קלחת תוכלו להכין מגוון מאכלים, לחמם, ואף למזוג ממנה. כך שמרקים, אורז, ביצים, תפוחי אדמה ועוד הם חלק מהתבשילים שתוכלו להכין בה. מעבר לכך, ישנם קלחות אשר ניתן למזוג מהם מרקים, או כל דבר נוזלי אחר ממש כמו פינגאן, ויש אף כאלה אשר יש להן שתי פיות והם מתאימות גם לשמאליים. כך שאם חושבים על מוצר לבית שישרת אותנו מעבר לסירים, מחבתות ושאר המוצרים לבית. אסור לוותר על קלחת שתהיה לנו בבית.

מה ההבדל בין קלחת לסיר?

ההבדל בין קלחת לבין סיר הוא הנוחות וחימום שווה של החום ושמירתו. עם סיר כמובן ניתן להכיל כמות גדולה של אוכל ויש לנו שתי ידיות בצדדים. אך עם קלחת ניתן לחמם גם כן תוך זמן קצר אוכל טעים וחם. ישנם לא מעט קלחות אשר עשויות מברזל יצוק ומצופות באמייל, הודות לציפוי זה הן שומרות על החום של האוכל, וגורמות לבישולו להיות מהר יותר ואף איכותי ביחס לסיר המסורתי שאנו מכירים, אז אם אתם נוח לכם לבשל עם ידית ארוכה אחת במקום שניים ולקבל אוכל טעים ואיכותי, אתם חייבים שיהיה לך קלחת בבית.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these