לימודי קיימות – הדור הבא של שומרי איכות הסביבה

לימודי קיימות

איכות הסביבה זה נושא שמעניין אתכם ויש לכם תשוקה לגביו? רוצים להפוך את זה למקצוע שלכם? לימודי קיימות מציעים לכם מקצוע שאומנם עדיין בשלבי צמיחה, אך יש דרישה גבוהה לבוגרי הלימודים.

נושא איכות הסביבה מדאיג רבים מאתנו כבר שנים רבות, החל ממדענים שבודקים שינויים באקלים הגלובלי ועד לאנשים כמונו, אנשים מן השורה שלא מבינים בתחום אבל מבחינים בכך שמשהו לא כשורה ויודעים שהמצב יכול להיות הרבה יותר טוב. אם נושא זה מעניין אתכם, למה שלא תהפכו את זה למקצוע שלכם? לימודי קיימות באוניברסיטאות ומכללות יכולים לפתוח לכם דלת לקריירה שהיא לא רק פרקטית אלא גם מרתקת במיוחד.

לימודי קיימות יכולים להיות בכמה וריאציות. בין השאר, יש תוכניות שנועדו להכשיר דור חדש של מורים שיובילו את הנושא בבתי הספר על ידי הקניית והטמעת ערכים של התחשבות בסביבה בקרב התלמידים, לימוד של עקרונות הקיימות ואיכות הסביבה, דיונים בנושא, פעילויות מחוץ לכותלי בתי הספר ועוד. בנוסף, יש קורסים מעשיים, שבהם אפשר ללמוד על בנייה ירוקה או על חקלאות ירוקה, ועוד מגוון תחומים. הכשרות מסוג זה הן בשיתוף פעולה של המרכז לקיימות, המרכז לשלטון מקומי והמשרד להגנת הסביבה. כמו כן, יש עמותות הפועלות בנושא איכות הסביבה ומציעות קורסים.

במסגרת מוסדות לימוד גבוהים, לימודי קיימות הם חלק מתוכניות לימודים לתואר ראשון ותארים מתקדמים שכוללים מגוון קורסים שעוסקים בנושא. במוסדות לימודים אקדמיים מסוימים, יש חטיבות לימוד שעוסקות באופן מעמיק בעניין הקיימות, והן מהוות חלק מהתואר. מתכונת הלימודים כוללת למידה עיונית והתנסות מעשית, סיורים בשטח, חשיבה ותכנון של פרויקטים קהילתיים.

בין הנושאים שנלמדים במסגרת לימודי קיימות:

המשבר האקולוגי הגלובלי

איך מכינים קומפוסט (דשן עשוי מזבל אורגני)

שיטות אחרות לבנייה

אנרגיה חלופית

דרכים לאחסון וטיהור של מים ועוד…

למי זה מתאים?

בדרך כלל, הקורסים והלימודים לא מצריכים ניסיון, רקע או ידע כלשהו בתחום הקיימות. עם זאת, יש מקומות בהם לימודי קיימות פונים אל אקדמאים או בעלי מקצוע מתחומים שבהם הקיימות נחוצה, למשל קבלנים. בכל מקרה, יש צורך בראיון אישי כדי להתקבל ללימודים. בתוכניות לימודים מיוחדות, לעתים דורשים אישורים והמלצות, ובמקרים מסוימים יש תחרות גבוהה על מספר מקומות מצומצם.

איפה אפשר ללמוד?

כאמור, יש מוסדות לימוד אקדמיים שבהם יש לימודי קיימות וניתן להצטרף אליהם. בין המוסדות האלה, אפשר לציין את הטכניון (לימודי חוץ ולימודי המשך) והמכון הטכנולוגי בחולון. וכפי שציינו, יש את המרכז לקיימות מקומית שפועל בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה והמרכז לשלטון מקומי, והלימודים שהם מציעים נערכים בשלל ערים ויישובים בכל הארץ.

אם מדובר בעניין בלבד, ללא כל רצון ליישם את המידע בעבודה הנוכחית או להפוך את הנושא לקריירה חדשה, אפשר להשתתף בקורסים קצרים שנועדו להעלות את המודעות.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these

No Related Post