כמה סוכר? -מכונת אספרסו

מעולם לא אהבתי קפה יותר מהרגיל. שתיתי מדי פעם כשהייתי יושבת בבית קפה או בסוף ארוחה במסעדה טובה, לגימה של אספרסו או קפה הפוך, אך מעולם לא כמהתי לכוס קפה, וזה לא היה חלק משגרת היום שלי, אלא רק פעמים אחדות ביציאות מהבית.

אז איך בעצם הגיעה מכונת אספרסו למטבח שלי?

 

הכל התחיל בטיול שלנו לאיטליה. נסענו זוג צעיר ללא ילדים לאיטליה בפעם הראשונה, הוקסמנו מהערים, מהנופים וכמובן מהאוכל. נהננו כל כך מלבחון את חיי השגרה של המקומיים האיטלקיים וכל מה שהם עשו בבוקר, כך לפני העבודה , ממש על הדרך עצרו בבית קפה ושתו כוס אספרסו קטנה בעמידה, ליד דלפק מכונת אספרסו אפילו בלי להזמין שולחן ולשבת, ממש כמו שבארץ חוטפים חצי מנת פלאפל כשממש רעבים ואין זמן ליותר מזה. הפתיע אותי לראות את צריכת הקפה של האיטלקים, אפילו נערים ונערות צעירים שותים אספרסו קטן ממש כאחלו היה זה שוט של אלכוהול בבר.

 

המשפט הידוע ברומא התנהג כרומאי הידהד לנו בראש והחלטנו לנסות גם אנחנו את חיי הקפה האיטלקיים ונהגנו כמותם. מדי פעם ביום עצרנו בבית קפה מקומי והזמנו אספרסו, הברמן מזג לנו ממכונת אספרסו גדולה כוסיות קטנות ולגמנו בנחת, והמשכנו לדרכנו.כשעברו מספר ימים הרגשנו כי זה טבע שני לנו וממש התרגלנו לטעם המריר והחזק של הקפה האיטלקי.

 

בשובנו ארצה, מלאים חוויות ומתרגשים מהטיול לאיטליה, ניסינו לחשוב כיצד לשמר את הזיכרון המתוק מהטיול ואז הבריק במוחי הרעיון המוצלח לרכוש לביתנו מכונת אספרסו. וכך היה. קנינו מכונת אספרסו ומאז הטעם הטוב של הקפה וריחות האספרסו הן לא עוד זיכרון מתוק ורחוק, הם חלק בלתי נפרד מכל בוקר בביתנו. אנו פותחים את הבוקר לצד מכונת אספרסו כשכל אחד מאתנו זוכה לכוסית קפה קטנה כדי להתעורר וזה ממשיך במשך היום לכוסות קפה נוספים. כשבאים אורחים מכונת אספרסו עובדת קשה יותר מאתנו באירוח קפה ועוגה.

 

אין דבר טוב ממכונת אספרסו ביתית, היא זמינה לנו כל הזמן ומספקת לנו כמה כוסות קפה שרק נרצה בקלות ובפשטות. מכונת אספרסו שהפכה להיות המכשיר הכי חשוב בבית שלנו.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these