בית משטר

הלוואות – להתדרדר או לעלות?

רבים מאיתנו יודעים תקופות קשות. בהן הראש מנסה להשאר מעל המים אבל המצופים מחילים לאבד אויר. תקופות שבהן נדרש מאיתנו להוציא המון כסף ולמרו שאנחנו עובדים מאוד קשה – לא מצליחים לסגור את המינוס. סטודנטים, הורים צעירים בתחילת הקריירה, או סתם הפסד כלכלי לא צפוי – כל אלה יכולים לערער את מצבנו הכלכלי וכמובן גם הנפשי.

אז מהן האפשרויות העומדות בפנינו בתקופות שכאלה? האפשרות הראשונה היא הפסקה – הפסקת לימודים, לחזור לגור עם האמא, לחזור לעבודות הזמניות. סוג של חזרה אחורה, עם הזנב בין הרגליים. האפשרות השניה היא הלוואות.

כאשר המושג הלוואות עולה לראשונה, אנחנו קצת נבהלים. המונח נתפש בעיני רבים כמוצא אחרון שאחריו המפולת הכלכלית רק תגדל. זה מרגיש כאילו אנחנו מכניסים את עצמו לבור ללא תחתית. ואכן, המון אנשים נקלעים לחובות בשל המון הלוואות שנאלצו לקחת עם הזמן. ההלוואות סגרו להן את החור הכלכלי. כמובן שהלוואות אינן מתאימות לכל אחד, לא לאלה שאיבדו את כל כספיהם בהימורים, או חיים חיי תאוותנות ורצים לבנק בכל פעם שהמינוס חונק. וההמלצה היא כמובן לא לאפשר בכלל הלוואות במקרים יוצאי דופן אלה. ללא תוכנית כלכלית עתידית אפשר להפסיד את הכסף מההלוואה בדיוק כפי שהפסדנו אותו לפני הההלוואה. אז מה עושים?

כאשר אנחנו מבררים על אילו הלוואות נכונות לנו אנחנו צריכים לשקול את הצורך – מה אני רוצה להשיג עם הכסף הזה, ולא פחות חשוב, איך אני מחזיר את הכסף בתוך X שנים. אבל אל לנו לשכוח שההלוואה באה לתת לנו רוח גבית בלבד. יציבות זמנית שבעזרתה נוכל לרכוש יציבות קבועה אך זה תלוי קודם כל בנו.

אין צורך להכנס לפאניקה. בין אם אתם בשנה האחרונה באוניברסיטה או לא מצליחים לחסוך לאוטו חדש ובין אם יש לכם משפחה לפרנס ובדיוק איבדתם את העסק ולפני יציאה לעבודה חדשה. תבררו מהן האפשרויות שלכם. אולי ישנם הלוואות שיתאימו באופן כמעט מושלם לאורח חייכם ולא תרגישו אותם ואולי זה לא הזמן עבורכם. אבל הכי חשוב שאל תפחדו לבדוק, לשאול ולהתייעץ כי הרי אין סיבה שתסגרו לעצמכם דלתות בגלל חוסר זמני במשאבים כלכליים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these