אתם חייבים שיווק באינטרנט

חברות סטארט אפ רבות מסיטות כיום את תקציבי השיווק שלהן מהמדיה הישנה בכלל ומהטלוויזיה בפרט אל האינטרנט ורואות בשיווק באינטרנט יעד מרכזי במעטפת השיווקית של העסק שלהן.

האינטרנט הלך והתעצם בשנים האחרונות וכיום אין כמעט מי שאינם פעילים בו, אם מדובר בבני נוער כמובן, שגדלו ישירות לעולם האינטרנט ואינם מכירים את העולם בלעדיו, אם מדובר בגילאי ה 25-40 שצמחו עם צמיחת האינטרנט והתרגלו לשימוש הקבוע בו , או מבוגרים אף יותר שמחוברים ברשתות חברתיות שונות וגם כן פעילים ברשת.

כל אלו יחדיו הופכים את השימוש באינטרנט בישראל, כמו במרבית העולם המערבי (ואף יותר מאשר במרבית המדינות), לפופלארי מתמיד עם שיעורי גלישה של מספר שעות ביום לכל גולש ממוצע!!!

נתונים אלו גורמים לכך שבשנים האחרונות יותר ויותר חברות גדולות וגם חברות סטראט-אפ מסיטות את תקציבי השיווק שלהן מהמדיות הותיקות והמסורתיות יותר של עיתונים, מגזינים, שלטי חוצות, רדיו וטלוויזיה אל האינטרנט.

מה ההבדל משיווק רגיל

החשיפה הגבוהה של הגולשים למודעות פירסומיות ניכרת כיום בכל אתר שהוא, אם באתרי חדשות, רשתות חברתיות או מנועי חיפוש, כאשר כל השחקנים הגדולים בשוק המסחר בארץ נוטלים חלק בפרסומות שונות ובניסיון לבנות מערכי שיווק שלמים על בסיס האינטרנט.

שיווק באינטרנט באמצעות קבוצת אוהדים ברשת החברתית של פייסבוק, קבוצה שמונה עשרות עד מאות אלפי גולשים שזמינים לכל הודעה על מבצע או תחרות ללקוחות העסק הם רק דוגמא אחת.

אפשרות נוספת היא הופעה במנוע החיפוש גוגל, המרכז סביבו כ 90 אחוז משוק החיפושים בישראל, במודעות ממומנות באלפי ביטויים שיכולים להיות קשורים למוצרי העסק ולהוביל כמובן לאותו עמוד פייסבוק או לעמוד יעד באתר החברה עצמה, אם לעמוד של מכירת המוצר או לעמוד מידע כללי לגבייו וכדומה.

נוספים לאלו ערוצי וידאו ביוטיוב שמאפשרים הצגה של סרטונים בנוגע למוצר או כאלו שהעלו הגולשים האוהדים של המוצר בעקבות הגרלה שנערכה באתר העסק וכל אלו משווקים ויראלית בפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות.

כל אלו יחדיו יוצרים אפשרויות שיווק חדשות בפני כל החברות במשק ושפע של דרכי פניה ללקוחות שרובם צעירים אך גם בעלי מיקודי גיל שונים, כיוון שהאינטרנט מאפשר שיווק מדיויק יותר מכל מדיה אחרת הקיימת כיום ובדיקה של יחס בין השקעה להמרה ולהצלחה של קמפיין שיווקי כזה או אחר.

כל המהלכים של החברות המובילות במשק אל האינטרנט לא מונעות מעסקים קטנים ומסטארטאפים מתחילים גם כן להינות מהשוק התוסס ולנהל קמפיינים של שיווק באינטרנט בפורמט גרילה המתמקדים בכל שתיארנו אך על בסיס הפצה ויראלית של קליפ או מבצע שמושך תשומת לב גבוהה עקב גימיקים שמושקעים בו והכל במטרה לכבוש את ליבו של גולש האינטרנט שעשוי להיחשף לקמפיין.

קמפיינים שכאלו הצליחו להרים עסקים קטנים לתודעה גבוהה של גולשים ברשת האינטרנט ולהביא להכפלה או שילוש המכירות עבור עסקים רבים.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these